Leveringsbeleid
Een juridisch advies
De uitleg en informatie op deze pagina zijn slechts algemene, hoogwaardige uitleg en informatie over hoe u uw eigen leveringsbeleiddocument kunt schrijven. U mag dit artikel niet beschouwen als juridisch advies of een aanbeveling over wat u zou moeten doen. Wij kunnen immers niet van tevoren weten welke specifieke leveringsvoorwaarden u wilt hanteren tussen uw bedrijf en uw klanten. Wij adviseren u juridisch advies in te winnen, zodat u uw eigen leveringsbeleid kunt begrijpen en opstellen.
Verzendbeleid - De basis
Dat gezegd hebbende, is een leveringsbeleid een juridisch bindend document dat tot doel heeft de juridische relatie tussen u en uw klanten vast te leggen. Dit is het juridisch kader waarin u uw verplichtingen aan uw cliënten presenteert, maar ook waarin de verschillende mogelijke scenario's die zich kunnen voordoen worden besproken en wat er in elk geval gebeurt.
Een bezorgbeleid is een goede gewoonte en het is in het belang van beide partijen: u en uw klanten. Uw klanten kunnen baat hebben bij informatie over wat ze van uw service kunnen verwachten. U kunt hiervan profiteren, omdat mensen eerder geneigd zijn bij u te kopen als u een duidelijk bezorgbeleid hanteert. Er kunnen dan immers geen vragen worden gesteld over uw bezorgtijden of -processen.
Wat moet er in het leveringsbeleid worden opgenomen?
Over het algemeen behandelt een verzendbeleid de volgende zaken: de verwerkingstijd van de bestelling, verzendkosten, verschillende binnenlandse en internationale verzendopties, mogelijke onderbrekingen van de dienstverlening en nog veel meer.